Talentovaný mladík na jihočeském motocyklu

Talentovaný mladík Kruliš jezdí na jihočeském motocyklu


Dvanáctiletý David Kruliš letos přestoupil do vyšší třídy a hned vyhrává závody.



HRADIŠTĚ, ČESKÝ KRUMLOV Je mu 12 let a na silničním motocyklu ve třídě Evropa 70 závodí jako drak. David Kruliš z Vlašimi je hodně šikovný pilot.

Dokonce je jedním z mála závodníků, kterým výrobce motocyklu ubírá na výkonu, aby nevyhrával omoc a závody byly zajímavější. Možná je jediný široko daleko. Loni byl mistrem republiky v nižší třídě padesátek. Letos jako dvanáctiletý zahájil ofenzivu v Evropě a už v ní vede.

Naposledy v Písku na Hradišti vyhrál skoro všechno. Až to v poslední jízdě trochu přepískl a po pádu má zlomenou ruku. Ale věří, že koncem července bude zdravý a znovu na Hradišti při pokračování šampionátu soupeře prožene.

„Závodím pět let,“ oznámil David Kruliš s klidem. Když letos začal v seriálu Evropa, hned ve Vysokém Mýtě vyhrál a pak byl celkově třetí. „Jedu první sezonu sedmdesátky, takže je to překvapení,“ soudí o svých výkonech.

Když měl padesátku, zajezdil si ve třídě Evropa a také vyhrál. „Měl jsem o dvacet kubíků slabší motorku, ale stačilo to,“ říkal.

Má motocykl značky ASR. Je to značka Adolfa Siebera z Českého Krumlova. „David nemá plnou verzi,“ potvrdil o Krulišově motocyklu konstruktér a výrobce Adolf Sieber. „Je to talent a jezdil by půl kola před ostatními.“

Výrobce motocyklů ví, o čem hovoří. Stačí se na malého kluka podívat. Sedí na motorce jako přilepený. Jezdí technicky velmi dobře. Vidíte hned, že je to závodník. „Jednou by měl co říct v mistrovství světa,“ dodal Sieber.

Sám se dal do motorů, když závodil jeho syn Adam. „Blbli jsme do motokár,“ popsal, jak vše začalo. Pak přešli na motorky, ale nebyla žádná nabídka strojů. Tak je začal dělat sám. První vyrobil někdy v roce 2001. A od té doby jich vyhotovil na 70.

Syn už nezávodí, nemá na to postavu. Vyrostl. S ním vyrostly i motocykly z Českého Krumlova.

Jezdí na nich ve Francii, Belgii, ve Velké Británii. „Jednu máme od roku 2008 i v USA,“ poznamenal. Vyrábí padesátky i sedmdesátky. A s osmdesátkou počítá.

„Není to na velké okruhy, ale na takové závody, jako se jezdí tady u nás,“ podotkl dále.

Přece jen by těžko konkuroval továrnám s vývojovými odděleními. Ale na menších okruzích rostou jezdci, začínají tu. I pro ně musejí být připravené stroje.

Na nich si Jihočech udělá dost. Některé díly nakupuje, například hydraulický systém nebo pneumatiky, zapalování, ale většinu sám vyrábí. Plasty mají i design z Českého Krumlova. Jihočeská značka ASR je vidět.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - jižní Čechy
Autor:

* Michal Cirmaciu

 

http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=151&r=mfjiznicechy&c=1410607